BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

welcomer


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, October 10, 2009

RefLeksi membuat mIcRosoft WoRd(BoOkleT)


1st step,anda perlu membuka Microsoft Office Word terlebih dahulu dan klik padanya untuk meneruskan aktiviti anda iaitu mencipta booklet atau buku program.



kemudian di bahagian menu pada ruangan atas sekali,klik pada Page Layout,kedua klik pada Margins seterusnya apabila diklik padanya,akan keluar pelbagai jenis rekaan,anda dikehendaki klik pada CUSTOMS MARGINS yang biasanya berada di bawah sekali dalam kotak tersebut.



setelah diklik pada Customs Margins,akan keluar boxPAGE SETUP,anda dikehendaki mengisi 4 ruangan seperti TOP,LEFT,BOTTOM and RIGHT dengan memasukkan angka 0.5 di setiap ruangan yang dinyatakan tadi.Kemudian di bahagian Page >multiple<,cari BOOK FOLD setelah itu,klik OK




setelah diklik OK sementara tadi dengan mengisi angka 0.5,akan kelihatan pages menjadi dua ruang,setelah itu anda boleh memasukkan pelbagai tajuk yang berkaitan untuk dimuatkan di dalam booklet tersebut.






untuk menjadikan booklet anda lebih kreatif dan menarik,anda boleh mengubah background dengan Page Layout,klik pada PAGE COLOUR dan anda boleh memilih pelbagai warna.

untuk menambahkan Border di bahagian booklet anda,anda boleh mengklik pada PAGE BORDER pada bahagian ruangan atas dan seterusnya boleh memilih pelbagai reka bentu yang anda sukai dan setelah selesai klik OK.Kemudian teruskanlah kerja anda sehinggalah selesai.



SeLamAt MeNcuBa!!!!!!!






0 comments: